Ve spolupráci se Společností pro Jizerské hory jsme se zúčastnili 4-denního pobytového programu v Ekocentru Jizerka v srdci Jizerských hor. Pro žáky 8. a 9. tříd byl připraven environmentální program „Kořeny – jak číst krajinu kolem sebe a hledat v ní své místo.“
V neděli jsme vyrazili na třídenní ekologicko-turistický pobyt do Jizerských hor, konkrétně do osady Jizerka. Během neděle a pondělí nám přálo slunečné počasí, dobrá nálada nás provázela při výšlapu na Bukovec a odpolední výlet do Polska ke sklářské osadě Orle. Cestou jsme zažili hřibové žně. V neděli jsme si společně uvařili, opekli buřty, pondělní večer jsme věnovali společným hrám, divadlu a povídání o životě na Jizerce.
Jeden den online výuky věnovali žáci 1. B svým domácím mazlíčkům. Každý měl možnost své zvířátko ukázat ostatním a povyprávět o jeho životě – jak se jmenuje, jak vypadá, kolik mu je let, čím ho živí nebo jaký má domeček. Viděli jsme křečka, morče, ještěrky, želvy, pejsky a kočičky. Svá dvě zvířátka, jorkšíra a želvu, představila i paní učitelka. O svém domácím mazlíčkovi napsal každý několik vět a nakreslil obrázek či přiložil fotografii.
Ve fotogalerii se můžete prohlédnout myšlenkové mapy žáků, které si vytvořili po týdnu společné výuky v online učebně přírodopisu. Mým cílem bylo naučit děti nové pojmy (fairtrade, skleníkový efekt, emise, aj), dále jim připomenout celosvětový svátek Den Země, vysvětlit jim, jaké jsou příčiny a důsledky změň klimatu a jak oni sami mohou tyto skutečnosti ovlivnit.
Přesto, že jsou školy stále uzavřeny, se dne 22. dubna žáci 1.B se svou paní učitelkou věnovali Dni Země. Prostřednictvím videohovoru si povídali o tom, jak lidstvo naši planetu ničí, jak správně třídit odpad, co potřebují živé organismy k životu či o tom, co pro naši Zemi může každý z nás udělat, aby byla krásná. Své náměty pak sepsali a nakreslili k nim obrázek. Motivačním námětem týdne byla tvořivá činnost z přírodnin nebo odpadového materiálu. Téma zpracoval každý po svém a všichni si zasloužili velkou pochvalu.
Více ve fotogalerii.
Ráda bych se s Vámi podělila o videa a fotografie, které mi děti posílají v rámci naší společné virtuální přírodopisné učebny. Jsou velmi pěkná, kreativní, inspirující.....Posuďte sami....
1) jarní prezentace - žáci si nafotili fotografie z jarní rozkvetlé zahrádky a vložili do prezentace
2) výroba pítek do zahrady - sami si vyráběli pítka pro ptáky, včely na svoje zahrady