22. březen je „Světový den vody“ – a to byl důvod k našemu učení a hraní. Děti byly přichystané u svých monitorů s pracovními pomůckami a pracovními listy. Nejprve jsme se zamysleli, kde všude vodu najdeme, proč ji vlastně potřebujeme. Řekli jsme si, co je to pitný režim a co je správné pít a co ne. Poté jsme si vysvětlili skupenství vody a její vlastnosti – náležitě jsme si to vyzkoušeli na některých pokusech. Už všichni víme, co je to koloběh vody. Nejvíce se líbil pokus s vodou a jarem, do které jsme foukali brčkem. Někde se zapojili i další členové rodiny. Někteří si dle návodu vyzkoušeli svoji vlastní sopku. Den jsme si všichni společně moooc užili.
Tř. učitelky 2. a 2. B
Březen = měsíc ekošpiónů
Březen je prvním jarním měsícem a je měsícem uklízení....v pokojíčku, na zahrádce, v lese. Proto i my se zapojíme! Vezmi si rukavice, pytel a udělej si procházku po okolí. Posbírej odpadky, sáčky, prázdné láhve....zapiš se do naší tabulky pro ekošpióny!
Dnes jsme měli prezentaci přes MS Teams s vyprávěním o obnovitelných zdrojích el. energie (vodní, větrná a sluneční energie). Přednášejícím byl zaměstnanec Infocentra Hučák v Hradci Králové Tomáš. Lektor byl velmi milý, hodně jsme se toho dozvěděli. Třeba nám vyprávěl o přehradě v Číně s názvem Tři soutěsky - je to největší elektrárna na světě. Výška přehrady měří 181 m, délka 650 km, rozloha je 1084 km² a objem 39,3 km³. Na konci této prezentace nám lektor položil výherní otázku:
Co je srdcem každé elektrárny? Nejrychleji odpověděli kluci Milan s Ondrou. Jejich odměnou za správnou odpověď bude tužka s blokem.
Žáci 9.A se v hodinách zeměpisu věnovali při distanční výuce dokumentu Agenda 2030. Jak porozuměli pojmům a cílům, který tento svazek předkládá k řešení všem lidem na Zemi? Co si o cílech myslí? Které cíle považuje 15letý žák za nejdůležitější?
Cílem bylo prohloubit u dětí zájem o třídění odpadu, dozvědět se něco o recyklaci, vést je k odpovědnosti za čistotu našeho okolí a dodržování stanovených pravidel. Žáci řešili problémové úkoly „co kam patří“, spolupracovali ve skupině, hledali nejlepší řešení. Spolu s Terezou Klozovou, DiS., referentkou Odboru životního prostředí, jsme navštívili sběrný dvůr a sběrná místa v našem městě. Zhlédli jsme také kontejner na biodpad.
Žáci šestých tříd navštěvující předmět přírodovědná praktika dostávají ve své učebně dobrovolné úkoly, které jsme v současné době zaměřili na pozorování zimní přírody. Nejdříve děti dostaly detektivní úkol - vyfotit a popsat stopy lesní zvěře. Poté jsme se zaměřili na pozorování krmítek a přikrmování ptáků a nakonec si měly děti vyrobit vlastní zmrzlinu. Podívejte se do fotogalerie, jak se jim úkoly podařily plnit. I příroda v zimě má své kouzlo.....
Z. Sirotková
PS: Všem, kteří zároveň posílají paní učitelce Syrové záložky moc děkujeme!!
Ahoj všem na Karlovce!
Dovolte, abychom vám jménem našeho školního Ekotýmu popřáli lepší rok 2021! Ať se Vám splní všechna přání…..
Před Vánocemi jsme namalovali a napsali desítky Malovaných dopisů, které jsme zaslali osamělým seniorům. Dostali jsme od té doby mnoho dopisů plných vděčnosti, díků a milých slov. Rozhodli jsme se tedy, že naše Ekoškola bude v dělání dobrých skutků pokračovat a rádi bychom vám představili druhou část naší pomoci. Učitelé a ostatní zaměstnanci školy budou malovat hrníčky, které s vašimi výrobky zašleme k příležitosti svátku Svatého Valentýna 14. února do našich domovů důchodců.
A jaký úkol čeká na Vás?