Materiály k poznávačce hub naleznete v příloze (určeno pro 6. třídy)
Materiály k poznávačce hub naleznete v příloze (určeno pro 6. třídy)
Čtvrté třídy v úterý 17. října vyrazily do lesa. V lese nás čekali zástupci Městských lesů Nový Bydžov, lesní pedagogové z Ústavu pro hospodářskou úpravu lesa, zaměstnanci Dřevo NB s.r.o. a hlavní organizátorka Ing. Stanislava Šejblová z Nadace dřevo pro život. Den byl zahájen nástupem, slavnostním troubením a rozdělením do jednotlivých skupin. Poté se děti přesouvaly na 6 stanovišť – zalesňování a semenářství, výchova mladých porostů a vyznačování těžeb v probírkách, myslivost a péče o zvěř, technika měření stromů, těžební činnost a přibližování dřeva a kreativní dílna.
Informace ke třídění odpadu v naší škole - pro všechny, kterým není lhostejné množství odpadu, které vyprodukujeme
Ve všech třídách jsou umístěny nádoby na třídění odpadu.
Vedeme žáky k separaci:
1) plastů (igelitové sáčky, plastové obaly, kelímky, obaly od sešitů a pet láhve - sešlápnuté, prázdné)
2) nápojových kartonů (krabiček od mlék, které dostávají všichni žáci 1x za 14 dní)
3) papíru ( staré popsané papíry, prověrky, časopisy)
V sobotu 7.10. jsme se zúčastnili závěrečného setkání škol zapojených do tohoto projektu. Učitelé i žáci si vzájemně vyměňovali zkušenosti, inspirovali se svými projektovými dny, nápady, změnami, které v loňském školním roce u nich na škole uspořádali či zavedli. Formou posterů či prezentací jsme tak mohli vidět spoustu zajímavého a zároveň se pochlubit naší prací na naší ekoškole. Nebylo toho málo. Férová snídaně pro ekohlídky, ochutnávky, vaření, pěstování bylinek, návštěva ekologické farmy a regionálního bioobchodu, projektový den, výroba hladové krabice ve školní jídelně, aj.
Dnes proběhl tematický den v rámci kampaně Menu pro změnu. Každý si vybral, co ho zajímá a ve čtyřhodinovém bloku se pod vedením učitele seznamoval s danou problematikou. Témata byla velmi rozmanitá a dnes velmi aktuální: složení potravin, jejich dovoz, nakupování, používání lokálních a sezónních potravin, palmový olej a jeho pěstování aj. Děti zkoumaly, vařily, natáčely, diskutovaly a snad i přemýšlely... ve druhé části dne žáci i učitelé sportovali...každý podle svých možností, schopností a zájmu. Cyklistika, koloběžky, dance aerobik, vytrvalostní běh, brusle, skate park...aj. Každý si určitě vlil do žil trochu adrenalinu a užil si pěkné dopoledne.